رفتن به محتوای اصلی
۱۶ بهمن, ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۳
مدیر منطقه یک شهرداری قم:

۴۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های عمرانی منطقه یک هزینه شده است

مطلب بدون عنوان 3626
مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: بودجه منطقه یک شهرداری قم مبلغ ٧٨٠ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ است که از این مبلغ حدود ۴٠٠ میلیارد تومان هزینه طرح‌های عمرانی شده که تقریباً حدود ۵٠ درصد کل بودجه را شامل می‌شود.
با توجه به اینکه شهرداری یک‌نهاد عمومی غیردولتی است و از بودجه‌های کشوری بی‌بهره است بنابراین بدون مشارکت شهروندان عملاً کاری نمی‌تواند انجام دهد.

به گزارش شهرنیوز، محمدحسین علی‌اکبری در جشن‌های مردمی و ویژه‌برنامه‌های "قم، قیام و اقامه" که همزمان با دهه فجر و با شعار «جشن ملی مشارکت پرشور، آینده روشن» با حضور مسئولان شهری در مسجد فاطمیه خیابان ۱۹ دی (باجک) منطقه یک قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته یکی از اتفاقات خوبی که رخ داد انتقال شهرداری منطقه از میدان جهاد به مکان جدید است که دسترسی شهروندان را به شهرداری منطقه را راحت‌تر کرد.

وی افزود: منطقه یک، یک هزار و ۴۰۶ هکتار وسعت دارد و جمعیتی بالغ‌بر ۲۷۰ هزار نفر در آن ساکن هستند که با توجه به تنوع کاربری خود یک شهر کوچک است.

مدیر منطقه یک شهرداری قم افزود: در منطقه یک ۴۶٠ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که داخل این بافت فرسوده ١٧۶ هکتار بافت تاریخی و ارزشمند است که همین موضوع باعث سختی کار توسعه و عمران و نوسازی می‌شود.

علی‌اکبری تصریح کرد: در منطقه یک شهر قم ١٢ امامزاده و هشت آرامستان قرار دارند که درواقع منطقه یک جز مناطق اصیل و قدیمی قم محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه شهرداری یک‌نهاد عمومی غیردولتی است و از بودجه‌های کشوری بی‌بهره است بنابراین بدون مشارکت شهروندان عملاً کاری نمی‌تواند انجام دهد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم افزود: امسال مبلغ ٧٨٠ میلیارد تومان بودجه شهرداری منطقه یک بود که از این مبلغ حدود ۴٠٠ میلیارد تومان هزینه طرح‌های عمرانی شده که تقریباً حدود ۵٠ درصد کل بودجه را شامل می‌شود که رقم خوبی است.

علی‌اکبری ادامه داد: در خصوص خدمات شهرداری و فنی عمرانی اقدامات متعددی انجام شد که ازجمله آن‌ها می‌توان به بحث لوله‌گذاری بلوار محتشم، جمع‌آوری آب‌های سطحی، تکمیل رینگ کمربندی، نورپردازی تقاطع رزمندگان اسلام و تونل غدیر اشاره کرد.

وی ابراز داشت: برای منطقه یک، ۳ تا ایستگاه مترو در نظر گرفته‌شده و در بودجه سال ١۴٠٣ پیش‌بینی‌شده است که مبلغی بالغ‌بر ٨٠ میلیارد تومان بابت تملکات این‌ها هزینه خواهد شد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با این حجم از کار عمرانی انتظار ما از شهروندان این است که در بحث پرداخت به‌موقع عوارض با شهرداری همکاری و مساعدت کنند.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://www.qom.ir/KfPQ7